Rockstar

Voting

Individuele Creatieve Sessie


Ik zal de individuele sessie gaan uitwerken aan de hand van drie divergerende technieken en een convergerende techniek.

Tijdens het uitwerken van de individuele sessie heb ik de volgende probleemstelling/startformulering bedacht: ‘hoe kunnen studenten ervoor zorgen dat hun woning overzichtelijk en netjes blijft?’
Deze vraag zal centraal staan tijdens het uitwerken van twee divergerende technieken en een convergerende techniek.

De verschillende technieken die ik gebruik bij het uitwerken van de individuele sessie, doorlopen steeds een aantal stappen (via het boek: Creativiteit Hoe? Zo!). De laatste stap zal bij elke techniek eindigen in resocieren, hierbij zal ik telkens circa tien bedachte ideeën uitwerken.
Bij de convergerende techniek ga ik de ideeën uit de divergerende fase clusteren, samenvoegen en samenvoegen tot een nieuw idee. Na deze stap zal ik de ideeën op een juist manier in de COCD-box plaatsen.

De individuele sessie zal bestaan uit de volgende technieken:
  • Directe analogie
  • De superheld
  • COCD-box